Kinderarmoede (deel 2):

Ouderschap als noodzaak

Voor het tweede deel in de serie over kinderarmoede spraken we met Wim Goossens, expertdocent bij Zuyd Hogeschool. Wim is vanuit zijn functie bij Zuyd al vele jaren bezig met het thema ouderschap en bekijkt kinderarmoede dan ook primair vanuit dat perspectief. Daarnaast is Wim kartrekker van het leeratelier interprofessionaliteit, een lerend netwerk waar onderwijs, onderzoek en praktijk elkaar vinden en waarin vooral wordt gekeken naar de wijze waarop interprofesssionaliteit kan worden bevorderd vanuit meerdere perspectieven.

Over dit etalage werk

Leeratelier Interprofessionaliteit
Auteur/ontwikkelaar Wim Goossens
Type werk Interview
Direct downloaden >

Over de auteur/ontwikkelaar

Wim Goossens

Wim Goossens

Wim Goossens (1959) houdt zich al sinds 1984 bezig met Groepsdynamica & Groepsprocessen, Soft Skills, Individuele- en Teamcoaching. Hij ontwikkelde een groepsdynamisch model (Het model Integrale Procesbegeleiding van Groepen/IPG model) dat landelijk veel wordt gebruikt. Tevens verzorgde hij in de loop der jaren een scala aan traingingen, workshops en onderwijsprogramma’s en publiceerde regelmatig over boven staande onderwerpen. De laatste 10 jaren heeft hij zich samen met Jerôme van Dongen toegespitst op het thema Interprofessionele Teamsamenwerking waarover ze samen in diverse contexten inleidingen, consultatie en coaching geven en diverse publicaties hebben geschreven. Naast zijn werkzaamheden bij Zuyd Hogeschool is hij hoofd opleider van de ‘Leergang De Teamcoach’ bij COACHCOLLEGE de Baak en hij is een van de fouders van het Programma Sterk Teamwerk bij Zuyd, een programma dat ernaar streeft zelforganisatie bij de teams van Zuyd te realiseren. Tevens is zijn expertisegebied Ouderschap en Ouderschapsbegeleiding. Daarbij is hij founder van het International Parent Centred Network een samenwerkingsverband van 6 hogescholen en 1 universiteit uit Europa over dit thema. Ook over dit onderwerp publiceert hij regelmatig.